CoMe ViSiT n FoLLoW me!:)

Wednesday 3 August 2011

Brsyukurlah ats sgala nikmat pmberianNYA..

Salam rmadhan yg k3..em ari ni aku lth giler..bkn ape..aja tusyen pg ptg..tp xpela kn..nk bg owg ilmu bkn sng..Em bile aku tgk blk sume student aku,aku rase kcian sgt..bkn nk mrndahkn tp mgkn ade hkmah knape mreka dwjudkn dlm keadaan lemah mindanya..aku sbgai ckgu cube sdaya upaya mmbntu wlaupn kdg2 aku ase mcm bdk2 ni mmg da xdpt nk dbntu..slagi aku mmpu aku cube bg yg trbek..bkn ape..aku phm prasaan mak bpk dowg..dowg pn msti nk tgk ank2 dowg bjya btl x?
     Bile aku tenung bdk2 ni,timbul rase insaf dn bsyukur dlm dri aku..wlaupn aku bknlah shebat para dktr or engineer tp skrgnyer aku msh mmpu bdri ats kaki sndri..msh mmpu mmhami sndri ape yg aku pelajari..msh mmpu mngimpikn mse dpn yg cmrlang..Aku mrh dgn dri aku sndri sbb kdg2 aku nk lbh dri ape yg aku ade..aku sntiasa xpuas ati dgn ape yg aku dpt pdhal sume 2 da jauh lbh bek dri owg len..bile aku ngaja bdk2 mcm ni aku jd brsyukur sgt2 sbb ALLAH SWT krniakn aku ilmu yg tgi dn tiada  bndingannyer..dn dgn ilmu ni la aku prlu kgsikn dgn owg2 yg mmrlukn..
      Wlaupn mreka lemah tetapi mreka ttp ade hrpn..kdg2 aku xsmp ati bile tgk btapa pyhnyer bg mreka utk mngira,mmbca mahupn mmhami ayt2 dlm BI..plajar drjah 4 lemahnyer spt pljat drjah1..yg mane aku prlu sntiasa sbr dn ade teknik trsndri utk buat dowg suke dg ape yg dowg blaja..aku xsgup nk bygkn ape akn jd dgn mse dpn dowg..oleh itu aku cube sdaya upaya utk mmbntu even aku ase da xlrt sgt..Syukur alhmdllh keadaan ni jdikn aku owg yg sgt brsyukur dn mrndah dri..jd wlau sa pe dn bgaimana pn kite di mata owg,hnya kite yg tau kmmpuan kite..hnya kite yg tau ape yg lyak kite perolehi..oleh itu sntiasalah brsyukur dn mrndah dri wlau sbyk mana pn ilmu didada..:)
      Emm..ari ni mak mls nk msk..so kene g bzar ramadhan..sblum g aku kene set mind spya jgn mmbazir..mknlah ala kadar skdr mngisi perot yg ksong..so aku nk solat n siap2 utk g bzar..hrap2 aku sntiasa dlndungi para malaikat dlm memerangi nafsu mkn nie hehe..jmpe lg next post!Daa..=D

soto mak yg cdap..hehe


No comments:

Post a Comment